Ydelser

Jeg hjælper dig med at BLIVE og FORBLIVE professionel.

Jeg har brugt hele mit liv på at undervise og forfine min viden om pædagogisk psykologi og menneskelivet som lærende. Mit fokus har været det brede pædagogiske felt. Jeg har stærke meninger om undervisning og læring som sikrer dig god undervisning der skaber bevægelser i hverdagen.

Skriv til mig og får en snak om hvordan jeg helt konkret kan støtte dig og jer med jeres behov. Hvad lige præcis du har behov for kan ikke for-printes på en hjemmeside, men skal tales frem i en samtale mellem os.

Du er altid velkommen til at kontakte mig.

Undervisning

”Praktik, hvordan en studerendes obligatoriske praktik blev en gave i faglig vækst for hele huset”

Aftenmøde eller personaledag. Jeg taler med jer om jeres praktikpraksis. Sammen tilpasser vi min viden udfra min bog om emnet: Den gode praktikvejleder – en håndbog til praktikforløbet på – Dafolo A/S (dafoloforlag.dk)

Ring for præcisering og pris.

”Det helt unormale normale”

Det pædagogiske personale kan i en presset hverdag opleve at komme til kort. Der er mange børn/brugere med mange behov. Hverdagens magi handler om at arbejde med at

Fællesskabende didaktikker der muliggør at alle får glæde at rutiner og praksisser. Dvs. både børn og de professionelle.

Hvordan kan arbejdet med arbejdsglæde i voksenhøjde således bidrage til øget kvalitet i børnehøjde? Et eksempel er fra et projekt i Tidlig indsats hvor emnet var dette: linkedIn

Ring for præcisering og pris.

Pt. er jeg ved at udvikle en fagrække til FOBUs akademi for pædagoger om at turde normalisere det særlige ved at insistere på stærk pædagogisk faglighed (fællesskabende didaktik blandt andet).

Se tilbuddene i løbet af efteråret til udbud 2025 FOBU Akademi – Fobu

Supervision

Jeg deltager i jeres praksis. Fejer, leger og er med og noterer mig alt til at beskrive, analysere og komme med bidrag ind i jeres pædagogik i en anerkendende faglig superviserende dialog med jer efterfølgende.

Supervisionens væsen kræver ofte at dit personale møder mig et par gange over en periode.

Se bl.a. denne korte artikel om et langt forløb jeg lavede for De små børns Bornholm: kp.dk

Ring for præcisering og pris.

Længerevarende forløb

Professionelle læringsfællesskaber

Det pædagogiske felt er blevet mere end komplekst når vi ser ud over klasselandskabet skal læreren i dag forstå meget mere end sit fag. Det kræver at turde bruge hinanden på en mere produktiv måde end tidligere, hvor døren til klasselokalet så at sige kunne forblive lukket.

Jeg arbejder dybt ind i jeres organisation og tilbyder hele jeres personalegruppe et sprog for at tale om dette afgørende samarbejde. Et samarbejde som vi alle går udfra at vi jo kan når vi alle har været igennem eller overlevet en folkeskole med gruppearbejde. Forskning viser blot at uden struktur i samarbejdet og forståelser for netop gruppens dynamikker er det oftest en slagmark. Det ender mange steder i en gold mødekultur hvor alle håber møderne i bedste fald hurtigt er overstået uden den enkelte går med flere opgaver. Se bl.a. denne korte artikel fra det projekt jeg har været med til at lave:

Mindre fokus på ’min undervisning, mine elever’ – Københavns Professionshøjskole (kp.dk)

Jeg arbejder både i fællesskabet og i det enkelte team.

Ring for præcisering og pris.